storslagna ideér och hästträning

Nu har det gått ganska så exakt en vecka sedan Marina var här och grejade med Tompelomp. Vi har varit duktiga och jag ahr kört honom på långa tyglar 4 gånger sedan dess. Till min stora glädje trampar han på jättefint och ryggen ser mycket bättre ut. De muskler han har kvar gungar sådär härligt gele-aktigt som de ska göra på Tompelomp.  Snacka om att man blir ridsugen! Så därför har jag inhandlat en barbackapad, den billigaste jag kunde hitta för några pengar har jag inte som vanligt. När den kommer på posten ska jag ut och se om han håller sig fin även vid ridning och att det är sadeln som orsakat allt detta.

Jag har inte gjort så mycket med Ylse just nu. Vi har longerat lite, börjat se om det går att trava, fraggeln menar att det är tveksamt men hästen i henne gör några steg i ren förskräckelse ibland, varpå fraggeln blir lite sur. Vi har tagit lite långa tyglar och det funkar oxå underbart bra, ibland brakar vi in i skogen men rent generellt går det bra. Hon börjar lära sig tygeltagen så nu är det dags att börja träna mer ordentligt på det.

Vi har äntligen kommit igång med att göra gården mer presentabel. Stallet är målat och vackert och vi har fått in all ved. Vi har till och med börjat renovera trästaketet vid hagen. I sann hybris-anda har jag anturligtvis skapat en en  totalexetrisk grind. Bilder kommer på den senare. Moa kallar den för fraggelportalen, jag tycker den är storslagen och kommer antagligen bli talad om i hela bygden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0