ner i leran igen

ja fast, itne så farligt den här gången, jag klafsar runt i den i hopp om att hitta fast mark. Tompelomp har ju inte känts helt fräsch de senaste veckorna och har defintivt tappat muskler den senaste månaden. Inget jag kunnat sätta fingret på och en som inte känner hästen ahde nog inte reagerat på något heller. Men jag vet ju hur fint han kan gå. Jag misstänkte att det var lokaliserat någonstans i ryggen. Så jag tog ut min equiterapeut Marina Bönström igen.  Jovisst som ett brev på posten fick jag mina misstankar bekräftade. Det satt i ryggen. Han var spänd runt manken och längre bak runt länden.  Han hade även tappat olika mycket muskler på de olika sidorna. Något som säger mig att sadeln beöver stoppas om.  Han var som vanligt lite sned i bäckenet, något som kommer sig av att han han en björnfot och avlastar lite lsutigt där ibland.

Han fick akupunktur, laser, kiropraktik och massage och vrekar väldigt nöjd över läget. Han älskar lasern och massagen.

Nu ska jag köra honom på långa tyglar åtminstone juli ut o se om jag inte kan få dit lite mer muskler igen och försöka uppbringa pengar att stoppa om sadeln så den passar igen.  Och det blir daglig massage över manken och länden. Som tur var satt det ganska ytligt, mest muskulärt, mycket pga av att jag läst tecknen tidigt och anat ugglor i mossen.

Man ska gå på magkänslan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0