Att hänge sig åt konsten en stund

Ibland infinner sig ett kryphål i tiden där man kan hänge sig åt saker som man annars inte hinner med. Har man tur får man oxå tavlor sålda i den reella tiden. Detta hände under påsk. Mina färdiga tavlor hängde i verkligheten medan jag tog mina färger, duk och penslar för att besöka den kreativa dimensionen.

Min självsfrände med tillhörande uv och kentaur och jag bosatte oss i äkta slusk & smutts - stil i uterummet med whiskey, the, godis och djupa diskussioner om håriga ben. Ibland tittade vi ut genom fönstret för att betrtakta den grå verkligheten för att sedan försunka i färger och penseldrag. Ibland suckade vi och gick ut för att träna hästarna, med tiden lär man sig hitta genvägen mellan träna - häst dimensionen och den kreativa dimensionen utan att behöva besöka verkligheten däremellan.

Tyvärr kom tiden ifatt oss och med hjälp av den röda faran tog vi oss till köksbordet vid älven. Sen försvann tiden igen och när min kära sambo knackade på och ursäktade sig att han var försenad med att han kört på en fasan kunde vi inte annat än att fråga om han tog den med sig. (bra stek)
I ärlighetens namn så hann vi faktiskt med lite hästträning oxå. Vi var även ute på månskensäventyr för att leta efter en Scooby som hittat ett kryphål och ibland följde vi äventyret i stjärnorna och drack the. Hela tiden fanns kreativiteten på köksbordet. Vi åt frukost och målade, vi åt middag och målade. Närhelst en känsla infann sig kunde man dra ett drag med penslen och dricka the.

Under helgen efter hittade jag ett maskhål igen och kunde denna gång försjunka i akvarellfärgernas fantastiska värld. De välkomnade mig in och bjöd mig på the och scones. Verona, Venedig Sienne flöt förbi mina ögon. Nyanser av svart som skimrade i allt annat än svart lekte med mina sinnen. Krig, giftemål och envis vänskap. Intriger, dans och överraskande bekantskaper.

De som drömmer endast om natten missar mycket som dagdrömmarna finner.
I



I verkligheten fick jag en tavla såld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0