nu börjar magen bli stor

ja på mig framförallt, men även på Pylsan. det är fantastiskt va fort hon lägger på sig när man slutar träna och ger henne gräs. Tycker folk pratar om sina svårfödda frieser, hm ingen här inte!  Graviditeten har nu slutligen satt stopp för den lilla träning vi orkat med. Det stramar o värker lite överallt efter en promenad så nu blir det vilotid en månad eller två. Jag är ju den eviga optimisten och hoppas verkligen på att få komma igång med ridningen och träningen ganska snart efter förlossningen. Längtar verkligen! Hästarna håller till nere på betet mest hela dagarna, så jag har satt i system att åtminstone ropa upp dom minst 2 gånger per dag så de får springa lite upp och ner.

Har även tagit maskprov, Ylse full av mask som vanligt. Vaccination närmar sig oxå och då uppstod problemet med Lisa, som tydligen inte blivit vaccinerad regelbundet på flera år pga flytt hit o dit. Underbart, ännu en utgift... Equiterapeut Marina Bönström ska få känna över båda hästara i veckan oxå. Lisa för att hon är så stel och Ylse för att jag ahr en magkänsla på att hon är sned, inte bara i humöret ;)

Vi funderar ju även seriöst på att köpa Lisa, hon är ju trots allt en väldigt trevlig häst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0