trodde jag

Är ju gravid och tänkte i mitt stilla sinne att det vore trevligt för lilla fraggelhästen att få nån annan att träna med tills jag blivit färdigfödd. Men det var ju bara som jag trodde, kort sammanfattning, underbar tjej och ryttare mötte fraggelmonster, det slutade med att hon blev sparkad i magen. Det gick som tur va bra, men otroligt otrevligt.

tro inte att jag tar lätt på det, det gör jag absolut inte, har ältat det i nån vecka nu, mått dåligt över att en människa blivit skadad pga av min häst.  Försökt att hitta orsak och förebyggande övningar. Men hur kan jag träna något som inte händer för mig? Hur kan jag träna min häst att bli hanterad av andra utan att utsätta dom för fara?

Jag får finna mig i just nu att hon är tillräckligt osäker på andra människor för att det inte ska fungera och att vi får jobba vidare med det. Jag komer inte kunna träna henne så mycket längre till så jag får oxå finna mig i att låta henne vila tills jag är redo igen. Det i sig inget problem egentligen då hon är ung och vilan kan ge henne möjliget att mogna lite till. Men jag vet ju oxå vilken arbetsnarkoman hon är och hur bra hon mår av att få sysselsätta huvudet.

men som nån sa: ce la vie

 

Övrigt i hästsfären är att jag äntligen hittat en vettig instruktör förutom Perry. Carina Eriksson Branderup. jag hoppas kunnna träna för henne efter graviditeten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0