Konsten att sluta bråka med planeten


det susar och brusar omkring mig där jag travar omkring på Björnsen på ridbanan i Skogsberg. Björnsens mjuka steg rasslar i paddexen, sadeln knarrar och Perrys välbekanta och trygga röst glider igenom luften och nästlar in sig i mitt medvetande. /long legs, up with your ears, forward with your ribs, stop arguing with the planet, you can't win that. /jag andas ut ljudligt, känner vart kroppen är på väg, Björnsens rörelser fortplantar sig in i mig och gör mig medveten om de arbetande mukslerna i min kropp. /queen Linda/ hör jag Perry säga och jag låter stoltheten strömma igenom mig samtidigt som jag placerar armbågarna i rätt position vid kroppen. Med ens blir allting tyst. Jag och Björnsen rider in i en bubbla och ajg ler för jag inser vad det innebär att vara i sann balans på hästen, med planeten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0