Att det ska va så jävla intressant...

Att det ska va så jävla intressant med skottkärror muttrar jag för mig själv när fraggelhästen gör ännu en lov runt mig och skottkärran, frustande och exalterad. Flertalet gånger den senaste kvarten har hon fått plastgrepen på rumpan. Men tydligen är det skoj o se matte fräsa och domdera med plastgrepen för nu står hon i vägen igen och plirar, redo att härjas med. man ser det på henne, för hon spänner halsen och lägger bak öronen på ett speciellt sätt. Hon vet så väl. Jag slingrar mig förbi henne och går vidare i hagen. Det är ju egentligen en helt omöjlig uppgift att mocka ett hektar hage men vad gör man inte för de fyrbenta odjuren. Leran sprätter över bygden när hon racar förbi mig bockandes och ställer upp sig framför igen. Jag viftar irriterat med grepen och hon flyttar sig några centimeter för den goda sakens skull. Jag mockar upp en hög med ryggen mot skottkärran, när jag vänder mig om ser jag fraggelhästen i ögonvrån med ena frambenet i skottkärran. Den välter såklart och fraggeln skuttar med skräckblandad förtjusning iväg med mig och grepen efter.

ja att det ska va så jävla intressant...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0